WEKO3
インデックスリンク
アイテム
日本人看護師向け外国人看護師と協働するための教育プログラムの効果: パイロット研究
https://doi.org/10.34414/0002000007
https://doi.org/10.34414/000200000775e98452-baa4-4c03-bcc0-682cffa7cc07
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-07-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本人看護師向け外国人看護師と協働するための教育プログラムの効果: パイロット研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34414/0002000007 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Effectiveness of an Educational Program for Japanese Nurses to Work with Foreign Nurses: A Pilot Study | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
庄木, 里奈
× 庄木, 里奈
× 長松, 康子
|
|||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓 | Shoki | |||||||||
言語 | en | |||||||||
名 | Rina | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
姓 | Nagamatsu | |||||||||
言語 | en | |||||||||
名 | Yasuko | |||||||||
言語 | en | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 日本人看護師向けに、外国人看護師と協働するための教育プログラムを開発し、その妥当性の評価と効果量の測定を行った。その結果、教育プログラム実施後に、参加者の知識、自信、態度、スキル全ての点数で有意な上昇がみられ、プログラムの効果が示された。教育プログラムに参加した看護師は、プログラムの構成や実施方法、情報量、わかりやすさについて高く評価した。 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This pilot study developed an educational program for Japanese nurses to work with foreign nurses and evaluated its validity and effectiveness. After the educational program, participants' knowledge, confidence, attitude, and skill scores all increased significantly, indicating that the program was effective. The participants rated the program highly in terms of its structure, method, amount of information, and ease of understanding. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 聖路加国際大学教育実践論集 巻 3, p. 14-27, ページ数 14, 発行日 2023-03-10 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 聖路加国際大学看護学部看護学科教職課程 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子 | 24363774 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR |